Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Kuatkah Hati?


Pernah tak rasa seperti mahu meluahkan tapi tak terluah? Tak terluah sebab takut ada orang sekeliling yang akan terasa hati. Bahkan, ada juga yang akan memberi nasihat yang tidak membantu langsung.




Kenapa saya tak keluar? Memang saya mahu keluar dari sini. Nak sangat. Tapi,,, "rezeki saya masih di sini".
Dan kalau boleh, andai satu hari nanti saya melangkah keluar, saya tidak mahu masuk ke sini semula. Rasa tidak adil dengan orang lain juga.

Ada masanya bila rasa sentap, dada seolah-olah rasa nak pecah. Tapi, cuba positifkan diri. Percaya yang rezeki saya masih di sini. Mungkin sudah tertulis rezeki saya bukan pada gaji yang besar. Walaupun kadang kala rasa tak adilnya mereka ni!

Kadang-kadang tertanya-tanya, apa guna appaisal? Appraisal saya cun setiap tahun. Apa guna attendance cantik setiap hari?

Dan paling tak suka, apa guna HOD cakap saya OK, takde masalah!


Tiba-tiba terkenang kenangan lama selama di sini.


Nota Kaki : Terlalu banyak untuk diluahkan tetapi tidak terluah..






Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Ya PC pernah rasainya...sabar ya...sabar...

    BalasPadam
  2. Luahkan pada DIA YANG MAHA MENGETAHUI... insya Allah... Lebih tenang....

    BalasPadam
  3. el pun mcm tu gak..mmg xde rezeki kt tempat lain..mayb tuhan dah tetapkan iols keje sini smpai pencen kut..tp xmau lah..penat duk keje makan gaji ni...

    BalasPadam
  4. hidup memang tak selalu indah..padamu Allah kita berserah..sabar ye..hidup ni kadang2 memang tak adil..cuba positifkan minda dan anggap rezeki kita takat tu je..Insyaallah tenang hatinya

    BalasPadam
  5. Begitulah kehidupan bekerja makan gaji ni, Mar. Tak semuanya indah, ada juga liku-liku yang tak mampu kita kenang semula. Saya dulu selalu berfikir macam ni, bila saya dah tinggalkan company tu, tak mahu dah saya kembali menjenguk. Sebenarnya memang betul pun, saya tak pernah kembali menjenguk companies yang pernah saya bekerja dulu.

    Kadangkala bila kita rasa tak adil, mulalah berfikir yang bukan-bukan. Nak cari kerja baru, nak mencari pengalaman baru bekerja di tempat baru. Tapi bila fikir masak-masak kembali, kalau dah tertulis memang rezeki kita di situ, di situlah jua sampai ditakdirkan untuk kita menemui rezeki bekerja di tempat baru!

    BalasPadam
  6. bertahan adalah sesuatu yg menyeksakan . setiap kali itu juga akan rasa sesak dada . sambil-sambil , intai juga jika ada peluang ditempat lain . rezeki Allah tu luas ... bertabahlah ...

    BalasPadam
  7. betul MAr..banyak betul onak duri bila makan gaji dan orang tak eprnah peduli susah payah jerih perih hidup kita kan..terpaksa redha, semoga ada sinar yang meannti..Amin!

    BalasPadam
  8. sabo mar.
    mengadu pada Allah kiranya mar xde org yg boleh mar mengadu.
    keje makan gaji ni memang la gini.
    mcm2 dugaan.

    BalasPadam
  9. sabar lah..mmg ada psg surut pkara mcm ni

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code