Ambil Angin di Puteri Harbour

8:00 PG

Assalamualaikum

Ambil Angin di Puteri Harbour | Bila tak tahu nak ke mana, maka kami ke Puteri Harbour ambil angin petang. Kali terakhir ke sini ketika Cik Aisyah berusia 3 tahun rasanya. 

Jalan-jalan Ke Puteri Harbour

Cik Aisyah baru je ke sini beberapa minggu lalu, mengikuti rombongan tabika.

Lawatan Ke Thomas Town

Kali ini ke Puteri Harbour bawa Alif sekali. Alif belum pernah sampai sini lagi. Teruja betul dia melihat deretan bot di situ. Berulang kali dia berpatah balik le tepi tembok sebab nak tengok bot. Dah nama anak jantan kan, lasak kemain.


Bergambar seketol dua buat kenangan ye.


Singgah di Toy r Us, konon cari Charlie si keretapi dalam kartun Thomas & Friends. Dia kenal Charlie pun sebab dia belek buku yang kakak dia dapat tempohari. Dalam banyak-banyak jenis keretapi, Charlie itulah yang ditunjuknya setiap hari. Puaslah mencari, takde. 

Inilah Charlie, keretapi berwarna ungu.

Tunjuk keretapi yang lain memang dia taknak. Langsung geleng kepala. Penyudahnya, ayah bagi hadiah senapang. Siap ada bunyi dan berlampu terang.


Lagak si hero dengan senapangnya. Benda baru, gitulah kan. Tidur pun bawa sekali.



You Might Also Like

8 comments

  1. ohh, akk duk johor jee rupanya. nnti kita jumpa yaa,,

    BalasPadam
  2. Pada sy, keretapi charlie ni yg paling cute dr yg lain..Hoho

    BalasPadam
  3. toy r'us mmg syurga alat permainan, anak2 akak klu kluar mmg ada je yg dibawa walaupun janji cuma tengok2 je...

    BalasPadam
  4. Last week belikan Adam robot Gundam. Lepas tu memang tak berpisah terus dengan robotnya, tidur pun nak sama-sama. 😂

    BalasPadam
  5. assalamualaikum mar...seronok kalau dapat benda atau mainan baru kn...
    ** Mama Maszull

    BalasPadam
  6. ank mek skang si Amani tu pun pandai dah kalau pegi tesco nak beli thomas. allah, buat koleksi pulak dia

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum sis Mar

    Ada puteri harbour ya

    Mama baru tau

    Semoga sihat wal afiat bersama keluarga tersayang

    BalasPadam
  8. Banyak tarikan untuk bawa anak anak ke sana kan mar

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.