Lemang Periuk Kera

8:00 PG

Assalamualaikum

Lemang Periuk Kera | Pertama kali saya makan. Itu pun sebab saya ikut Marhaban di kampung tempohari. Sebelum ni hanya nampak di Fb sahaja.

Pertama kali menjamahnya, wahhhhh sedap sungguh. Cara makannya, kupas kulit periuk kera tu dan makan isinya bersama rendang.

Habis seketul saya makan. Lainlah rasa dengan lemang biasa dalam buluh tu. Lemang periuk kera lebih sedap pada saya. Rasa dia lemak-lemak manis. Tambah pula cicah dengan rendang daging yang sedap. Kalau bukan marhaban, nak je tambah lagi.


You Might Also Like

8 comments

  1. 3 hari lepas mya makan lemang periuk ni kat kampung. mak mya yang beli. sedap dan comel.

    BalasPadam
  2. tak penah try.. pun tengok orang share kat FB ja..

    BalasPadam
  3. Selalu lemang orang akan masak dalam buluh, tapi ini dalam periuk kera .kreatifnya ..rasanya still sama ker ?

    BalasPadam
  4. tahun sebelum2 ni mmg dh viral dh tp tahun ni rasanya makin banyak dh org cite psl lemang periuk kera nih... n makin ramai org yg jual.... harga pun tak semahal dulu rsanya...

    BalasPadam
  5. Hehehe.. pas ni boleh la cari n cuba.. Ingatkan rasa dia sama jerk.. Patutla harganya pun agak mahal dr lemang biasa..

    BalasPadam
  6. huii sedapnya. kat muar ada. tapi nak pergi cam jauh. hahah
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    BalasPadam
  7. X pernah try lagi lemang ni...tapi dah femes dah lemang ni sekarang kan =)

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.