Progress Rumah Flat #1

2:00 PTG

Assalamualaikum

Progress Rumah Flat #1 | Ini kisah seminggu sebelum berpuasa. Gigih la menolong en.suami mengecat rumah flat kami. Perlu cat semula sebab bila report defect, pemaju tampal-tampal rekahan dengan simen sahaja tanpa cat semula. Cat putih je sebab murah.

Lepas raya nanti rumah ini akan disewakan, tu yang gigih mengecat. So far, wiring telah dilakukan oleh en.suami. Buatlah sikit-sikit bila cuti sabtu dan ahad. Lampu sudah ada cuma belum ada kipas.
 

Masa ni Alif tinggal bersama pengasuh. Hanya Cik Aisyah yang ikut, itu pun habis cat meleleh dibuatnya.


Saya pun turut membantu mengecat rumah tersebut. Masya-Allah letihnya mengecat rumah. Masa mengecat tu ok je. Dapatlah siapkan dinding di 2 bilik dan ruang tamu. Lepas cat dah habis, kami pun stop. Masa tu sebotol air besar pun rasa tak cukup!

Balik rumah rasa letih sangat-sangat. Lepas Isyak terus zzzZZZ.


You Might Also Like

12 comments

  1. alhamdulillah..dah ada aset jangka masa panjang..:)

    BalasPadam
  2. Untuk masa depan tu.. Aset penting ni..

    BalasPadam
  3. alhamdulillah, ada rumah untuk disewakan. 👍👍👍

    BalasPadam
  4. rumah baru ka ni? bestnya dapat jana pendapatan sampingan

    BalasPadam
  5. aisyah ni macam besar anak saya ja...memang semua perkara dia nak buat juga..

    BalasPadam
  6. betul teringat cat rumah mak...saya orang paling awal lena...letih tak terkata

    BalasPadam
  7. berpenat2 dulu bersenang2 nnti... hehehhe

    BalasPadam
  8. mmg letih bab2 mengecat ni
    rumah el skrg pun ntah bila nak cat..geram betul cik asben asik tangguh je haha

    BalasPadam
  9. assalamualaikum mar...mengecat rumah ni mmg penat nampak mcm senang jer tapi keletihan tu jer yg x tahannya....kat mana rumah mar ni...
    ** Mama Maszull

    BalasPadam
  10. memang penat mar kalau ngecat ni..nak roboh badan..dulu biasa ngecat rumah hehehe

    - Hernee Nazir -

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.