Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Hati Seorang Ibu ~ Dia Sehelai Kain Putih



"Assalamualaikum wbt"

"Assalamualaikum wbt"


Aku menoleh wajah comel yang menanti di atas katil. Dia tersenyum lebar. Aku balas senyumannya lalu menadah tangan memanjat sejuta kesyukuran dan doa.

Usai begitu, aku bangkit. Duduk di birai katil memandang wajah suci itu. Telekung belum kubuka. Menanti Isyak pula.

Aduhai anak, comelnya kamu. Geram. Aku cium. Dia senyum lagi. Lebar. Manis.

Tangan kecilnya memegang wajah aku. Diusap pipiku dan dia memandangku lama. Bebola matanya terus meneliti wajahku. Tidak berkedip.

Aku senyum lagi. Dia membalas senyumku. Lebar dan malu-malu. Aku terus merenungnya tanpa jemu. Dia usap lagi pipiku.


=====================

Sucinya kau duhai anak. Bersih, tiada kotoran lagi. Aku dan ayahmu lah yang bakal mencorakkan kamu. Berat amanah ini.

Terima kasih Allah atas "pinjaman" Mu ini.




Mereka berdua..










Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. Dpt bayangkan perasaan tu. Tersenyum kepada wajah syurga lalu dia membalas senyuman tu. Rasa indah sgt perasaan tu.

    BalasPadam
  2. Setiap moment bersamanya sangat indah
    Semoga Allah terus bagi peluang lagi..lagi dan lagi.

    BalasPadam
  3. kita sm2 alami perasaan tu hehe

    BalasPadam
  4. Subhanallah walhamdulillah... semoga Allah sentiasa memberkati dgn sepenuh kebahagiaan... aamiin.. :)

    BalasPadam
  5. alaa alaa comey je 2 bradik tu hihihi
    alhamdulilah jagalah sebaik2nya even mereka hanyalah pinjaman huhu

    BalasPadam
  6. bestkan ,anak2 ini amanah dan rezeki kita
    semoga kita jadi ibu bapa terbaik.

    BalasPadam
  7. Amin moga lya di beri pluang mrsai nikmat itu walau hnya sekali

    BalasPadam
  8. sayu aida baca entry mar ni :)
    teringat anak2.

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code