Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Panggilan Tidak Dikenali



Telefon berdering dan nombor tidak dikenali muncul. Jawab. Eh??? Panggilan temuduga? Bila saya mohon ye?

Rupa-rupanya, saya ada mohon bulan Jun tahun lepas. Terkedu mendengarnya. Lama kot. Oil and gas kompeni. Tak silap saya, salah satu competitor kilang yang saya kerja ini. Saya dipanggil bawah sales dan tetap ada cum jawatan yang saya pohon.

Hish...ntah-ntah sempat orang lain kerja dan mungkin orang tu dah blah, baru panggil saya. Opsss...

Saya terpaksa menolak sebab keadaan diri tidak mengizinkan. Kalau tidak, saya dah pergi. Peluang mana boleh disia-siakan.

Kerja swasta beginilah. Perlu lompat ke kompeni lain untuk up gaji dan up pengalaman. Kalau tunggu di kompeni yang sama je, sampai ke pencenlah gred yang sama je. Uhukkksss..

Pinjam dari Google

Tapi, rezeki saya masih di sini. Dan, hendak atau tidak, suka atau tidak, saya tetap 'sayang' kompeni ini sebab di sinilah saya mencari sesuap nasi. Duit susu, diaper anak, perbelanjaan harian semua sumber dari sini Jatuh, bangun, sakit, menangis, ketawa juga di sini. Mau tak sayang. Ekekeke...







Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. Assalammualaikum...

    takper ... takder rezeki. mana tahu ada rezeki yang lebih baik lepas nie k..

    mselim3

    BalasPadam
  2. takpe, semua dah diaturkan.. mana tahu lepas ni, ada peluang yang lain pulak kan kak :)

    BalasPadam
  3. insyaAllah ada yg lebih baik menanti=))

    BalasPadam
  4. InsyaAlllah mudah mudahan ada rezeki yg lebih baik menanti selepas ni..keep praying ^^

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum mar
    ikut kta hati, klu dh sesuai kt tmpt kerja lma teruskn jer... nk mulakn kt tmpt bru... knna mula dri bwh jugakn... nk knl kwn bru lgi la..

    BalasPadam
  6. in sya allah rezeki tu datang lagi natii :D
    jom join segmen saya :D

    BalasPadam
  7. Insyaallah ada rezeki yg lebih baik tu..

    BalasPadam
  8. nak pilih tempat kerja buka saja sebab gaji nya tinggi tapi suasana tempat kerja tu pun penting juga untuk kita..kan??

    BalasPadam
  9. insyaAllah, rezeki yg lebih baik akan menanti suatu hari nanti ;)

    BalasPadam
  10. Belum ada rezeki nak tukar tempat kerja..

    BalasPadam
  11. Loyal nye, Mar. Ermmm...kalau saya pun fikir job mana yang lebih secure.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..cari job kerana positionnya, kerana gajinya dan kerana tempat kerjanya..hehe

      Padam
  12. Yea la.. keje swasta camtu la kan... berani amik risiko, kene brani amik peluang, tapi kalo dah ade keje kat memana company... kalo gaji okey, n selesa.. nak brenti pun pikir beribu kali... ape pun Mar, kene la buat keputusan yg bijak..takot akan datang, menyesal lak...

    BalasPadam
  13. Bumi allah luas..rezeki ada domana mana sahaja..janji rajin berusaha insya allah akan ada peningkatan dalam hidup...

    BalasPadam
  14. rezeki baby tu mar
    tp tulah rezeki kena tolak atas sebab2 tertentu
    insyallah ada rezeki yg lain
    yelah dah lama keje kt kompeni lama ni rs malas nak kuar kan
    sayang tu sayang jugak tp nak jugak cari yg lebih stabil ye dop
    xpe2 relax2 dulu..nti dah kuar bb ada rezeki yg lain

    BalasPadam
  15. Yelah kan dah ada baby dlm tu takkan depa nak .....Mana yg rasa terbaik buat awaklah Mar. Tulah kekadang eloknya kita tak yah cari kerja lain sebab bila dah dpt peluang rasa rugi pulak bila kita lepaskan

    BalasPadam

Terima kasih sudi membaca dan meninggalkan komen.

Ad Code